نضره الایّام

از حالا سرباز اماممان باشیم؛ بر چهرۀ دلربای مهدی صلوات

نضره الایّام

از حالا سرباز اماممان باشیم؛ بر چهرۀ دلربای مهدی صلوات

نضره الایّام

ان شاء الله بتوانیم از حالا سرباز اماممان باشیم. ما عاشقان یوسف فاطمة باید برای معشوق خود تلاش کنیم و زمینۀ ظهور ایشان را در زمان غیبت کبری فراهم کرده از شیعیان و شهدای در رکاب ایشان باشیم. هدف تارنمای نضره الایام نیز همین است.

هزینه کپی برداری: 3 صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج)

نضره الایام

۱۰ مطلب در بهمن ۱۳۹۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قال الامام الرضا (ع): ان الصمت باب من ابواب الحکمه

سکوت دری از درهای حکمت است

  • علی حقیقی
  • ۱
  • ۰

نسیم و ماریه، خادمان امام عسکری می گویند:

هنگامی که حضرت صاحب الزمان(عج) از رحم مادر به دنیا آمدند، دو زانو را بر زمین نهادند و دو انگشت سبابه را به جانب آسمان بالا بردند ، سپس طسه ای زده فرمودند:

ستایش،  مخصوص خداوند پروردگار جهانیان – است و درود خدا بر محمد(ص) و خاندانش باد. ستمکاران پنداشته اند که حجت خدا از میان رفته است، اگر به ما اذن درکلام داده شود، شک زایل می گردد. 

معجزات امام مهدی علیه السلام، ص 28

  • علی حقیقی
  • ۰
  • ۰

وَ عَنْهُ علیه السلام: وَ إنـّى لَأمـانٌ لِأهـْلِ الْأرْضِ کَما أنَّ النُّجُومَ أمانُ لِأهْلِ السَّماءِ.

امام زمان علیه السلام فرمود: مـن مـایـه امنـیت زمیـنیان هسـتم، همانطور که ستارگان موجب امنیت آسمانیانند.

بحارالانوار 53: 181.

  • علی حقیقی
  • ۰
  • ۰

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: کار امام مهدى علیه السلام در باز پس گرفتن حقوق بدانجا رسد که اگر در بُنِ دندان انسانى حق فردى دیگر نهاده باشد، آن را بازپس گرفته و (به صاحب حق) بر مى گرداند.

موسوعة احادیث الامام المهدى، ج 1، ص 221.


در نظام هاى بشرى، گاهى مرور زمان یا دخالت هاى دیگران یا محافظه کارى قُضات، سبب مى شود حق مظلوم از ظالم گرفته نشود. ولى در دولت امام عصر علیه السلام، با دقت و قدرت، همه حقوق مظلومین استیفا مى شود و آنگونه که امیر مؤمنان علیه السلام هم در خطبه آغاز خلافتش فرمود، هر جا که باشد حق ستمدیده گرفته مى شود و به او ردّ مى گردد.

  • علی حقیقی
  • ۰
  • ۰

چه دلایلی بر آن است که امام زمان (عج) متولد شده اند؟ (قسمت پایانی)

 

 ۶ . شکل برخورد حکومت وقت، دلیلى بر ولادت حضرت مهدى (عج) است، چون معتمد، بلافاصله، پس از شهادت امام عسکرى (ع)، عمّال خود را به منزل آن حضرت فرستاد و دستور داد تا دقیقا همه‌جا را تفتیش کنند و امام مهدى(عج) را به چنگ آورند؛

 ٧ . اعتراف تبارشناسان به ولادت امام مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف

 ٨ . اعتراف علماى اهل سنت به ولادت امام مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف

  • علی حقیقی
  • ۰
  • ۰

امیرمؤمنان علیه السلام در توصیف امام مهدى علیه السلام فرمود: هیچ برده مسلمانى باقى نمى ماند مگر آنکه مهدى علیه السلام او را خریده و آزاد مى سازد و بدهکارى نیست مگر آنکه وام او را بپردازد. ستمى بر کسى نمى رود مگر آنکه داد او را بستاند. کسى کشته نمى شود مگر اینکه قرض او ادا مى کند و خانواده اش را تحت پوشش کمکهاى خویش قرار مى دهد.

الامام المهدى، ص 631.

  • علی حقیقی
  • ۰
  • ۰

امام علیه السلام فرمود: هنگامى که پرچمى پنهان شد پرچم دیگرى پدیدار گردید، و زمانى که ستاره اى غروب کرد ستاره، دیگرى طلوع کرد، زمانى که خداوند امام عسکرى علیه السلام را قبض روح کرد. گمان کردید که واسطه و رابطه بین خدا و خلقش قطع شد ولى هرگز رابطه قطع نشد و تا قیامت قطع نخواهد شد و فرمان خدا غالب و پیروز خواهد شد اگر چه آنان دوست نداشته باشند.

کمال الدین و تمام النعمة 2: 787.

  • علی حقیقی
  • ۰
  • ۰

چه دلایلی بر آن است که امام زمان (عج) متولد شده اند؟ (قسمت دوم)


 4 . گواهى وکلاى امام مهدى (عج) و مطلعان از معجزات ایشان (شیخ صدوق اسامى افرادى که به معجزات امام عصر (عج) آگاه بوده‌اند و ایشان را از نزدیک زیارت کرده‌ند، ذکر کرده است) ؛

5 . شهادت دادن خدمه، کنیزان و غلامان به رؤیت امام مهدى (عج)؛ (افرادى که در بیت امام عسکرى (ع) مشغول خدمت بودند، به همراه برخى کنیزان از جمله کسانى بودند که امام مهدى (عج) را ملاقات کرده‌اند؛

  • علی حقیقی
  • ۰
  • ۰

از حضرت مهدى علیه السلام نقل شده که فرمود: و میان آن امامان و برادرانشان و پسر عموها و خویشان نزدیک آنان تفاوت آشکارى قرار داد تا حجّت خدا از مردم عادى شناخته شود و امام و مأموم از یکدیگر مشخصّ گردد. از این رو آنان را از گناهان و لغزشها و اشتباهات و پلیدیها و عیبها مصون و معصوم قرار داد و آنان را خزینه هاى علم و حکمت و جایگاه اسرار خود قرار داد و آنان را با دلایل و برهان تأیید کرد و اگر چنین نمى کرد همه مردم برابر بودند و هر کس ادعاى رهبرى و امامت مى کرد و حق و باطل و عالم و نادان تشخیص داده نمى شد.

بحارالانوار 53: 194

  • علی حقیقی
  • ۰
  • ۰

امام باقر علیه السلام فرمود: چون قائم علیه السلام ظهور کند آنگونه بین مردم به مساوات رفتار نماید که نیازمند به دریافت زکات دیده نشود.

بحارالانوار ج 52، ص 390.


وجود این همه فقر و محرومیت در جهان، نتیجه تبعیض هاى ظالمانه و نبودن عدالت اجتماعى است. ثروت ها عادلانه تقسیم نمى شود. از این رو عده اى در رفاه کامل و داراى اموال فراوانند، عده اى هم در فقر، دست و پا مى زنند. اگر ثروت ها عادلانه تقسیم شود، آنگونه که در دولت مهدوى خواهد شد، از نیازمندان رفع محرومیت مى شود، به نحوى که فقیرى یافت نمى شود تا به او زکات بدهند.

  • علی حقیقی