نضره الایّام

از حالا سرباز اماممان باشیم؛ بر چهرۀ دلربای مهدی صلوات

نضره الایّام

از حالا سرباز اماممان باشیم؛ بر چهرۀ دلربای مهدی صلوات

نضره الایّام

ان شاء الله بتوانیم از حالا سرباز اماممان باشیم. ما عاشقان یوسف فاطمة باید برای معشوق خود تلاش کنیم و زمینۀ ظهور ایشان را در زمان غیبت کبری فراهم کرده از شیعیان و شهدای در رکاب ایشان باشیم. هدف تارنمای نضره الایام نیز همین است.

هزینه کپی برداری: 3 صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج)

نضره الایام

  • ۰
  • ۰

چه نوع انتظارى راجح است؟ (بخش اول)

انتظار فرج بر دو گونه است:

 ١ -انتظارى که سازنده است، تحرّک‌بخش است، تعهّدآور است، عبادت بلکه با فضیلت‌ترین عبادات است.

از مجموعۀ آیات و روایات اسلامى استفاده مى‌شود که ظهور مهدى موعود (ع) حلقه‌اى است از حلقات مبارزه اهل حق و اهل باطل که به پیروزى نهایى اهل حق منتهى مى‌شود. سهیم بودن یک فرد در این سعادت موقوف به این است که آن فرد عملا در گروه اهل حقّ باشد. امامان و رهبران معصوم الهى به‌طور روشن و صریح با ارائه تصویرى مناسب از انتظار، روى برداشت درست و صحیح از مفهوم آن تکیه داشته‌اند و انتظار را از مقولۀ عمل به حساب آورده‌اند، و لذا پیامبر (ص) مى‌فرماید:

«أفضل أعمال أمّتى انتظار الفرج» ؛   «افضل اعمال امت من انتظار فرج است.»

و نیز در روایتى دیگر از امام صادق علیه السّلام مى‌خوانیم: «أفضل الأعمال انتظار الفرج من اللّه» ؛   «بزرگ‌ترین اعمال انتظار فرج از خداست.»

اهمیت آمادگى و زمینه‌سازى را مى‌توان در پیام امام صادق علیه السّلام یافت که فرمود:«لیعدنّ أحدکم لخروج القآئم و لو سهما» ؛   «باید هرکدام از شما براى خروج قائم آمادگى پیدا کند اگرچه با تهیه کردن یک تیر باشد.»

نظرات (۲)

وبلاگ شما درلیست پیوندهای وبلاگ بنده قرارگرفت
پاسخ:
تشکر
سلام عالی بود
برای همکاری مشترک درزمینه فرهنگی وسیاسی درخدمتیم
پاسخ:
علیکم السلام
تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">