نضره الایّام

از حالا سرباز اماممان باشیم؛ بر چهرۀ دلربای مهدی صلوات

نضره الایّام

از حالا سرباز اماممان باشیم؛ بر چهرۀ دلربای مهدی صلوات

نضره الایّام

ان شاء الله بتوانیم از حالا سرباز اماممان باشیم. ما عاشقان یوسف فاطمة باید برای معشوق خود تلاش کنیم و زمینۀ ظهور ایشان را در زمان غیبت کبری فراهم کرده از شیعیان و شهدای در رکاب ایشان باشیم. هدف تارنمای نضره الایام نیز همین است.

هزینه کپی برداری: 3 صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج)

نضره الایام

  • ۱
  • ۰


« وَلَئِنْ أَخَّرْنَا عَنْهُمُ ٱلْعَذَابَ إِلَىٰ أُمَّةٍ مَّعْدُودَةٍ لَّیَقُولُنَّ مَا یَحْبِسُهُۥٓ  أَلَا یَوْمَ یَأْتِیهِمْ لَیْسَ مَصْرُوفًا عَنْهُمْ وَحَاقَ بِهِم مَّا کَانُوا بِهِۦ یَسْتَهْزِءُونَ »

« و اگر مجازات را تا زمان محدودی از آنها به تأخیر اندازیم، (از روی استهزا می‌گویند: «چه چیز مانع آن شده است؟!» آگاه باشید، آن روز که (عذاب) به سراغشان آید، از آنها بازگردانده نخواهد شد؛ (و هیچ قدرتی مانع آن نخواهد بود؛) و آنچه را مسخره می‌کردند، دامانشان را می‌گیرد « !

در احادیث اهلبیت (ع) عصمت و طهارت تصریح شده که منظور از عذاب در این آیه، عذاب آخرت نیست، بلکه دست انتقام الهی است که در رجعت از آنها انتقام خواهد گرفت و پیش از آخرت آنهارا به سزای کردار خویش خواهد رسانید.1

امام صادف(ع) در تفسیر این آیه فرمود منظور از «عذاب» خروج حضرت قائم است2 و منظور از «امت معدوده» اصحاب اوست که به تعداد اهل بدر است.3

-تعداد اهل بدر: 313 نفر

1) سوره هود آیه 68

2) غیبت نعمانی ص 241

3) تفسیر صافی ج2 ص433 و تفسیر برهان ج2 ص209.

منبع: رجعت یا دولت کریمۀ خاندان وحی (ع)

نظرات (۶)

سلام علیکم.
ان شا الله در ظل توجهات حضرت بقیت الله موفق باشید
پاسخ:
علیکم السلام
ممنون... همچنین حضرتعالی ان شاءالله
سلام
ممنونم خیلی عالی بود
پاسخ:
علیکم السلام
ممنون از لطفتون
  • عارفه علیزاده
  • بسیار عالی/ موفق باشید.
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون
    تشکر
  • ....مسعود ....
  • ممنون
    پاسخ:
    خواهش می کنم بزرگوار!
  • حدیث روزانه
  • تناسب لفظ عذاب با خروج حضرت چیست؟
    پاسخ:
    سلام علیکم
    در گذشته بحث کردیم که رجعت درباره مومنان خالص و کفار خالص اتفاق می افتد... و مومنان باز می گردند تا خود انتقام خود را از ستمگران باز ستانند و این امر حتماً واقع شدنی است ضمناً طبق برخی احادیث وقتی این عذاب واقع شود توبه هم کار ساز نیست و منظور از این امر تنها یک کیفر موقت برای ستمگران (که البته نمی تواند جای همه عذاب آخرت را بگیرد) و نوعی انتقام برای مومنان است پس کلمۀّ «عذاب» در آیه می تواند به این معنی باز گردد...
    در تفسیر علی بن ابراهیم در تفسیر همین آیه آمده است:
    اگر در دنیا آنها را مهلت بدهیم آنها از لذایذ دنیوی برخوردار می شوند، تا وقتیکه قائم(عج) خروج کند، در آنوقت آنهارا بر می گردانیم و به کیفر کار هایشان می رسانیم. آنها که می گویند «ما یحسبه» منظورشان این است که چه باعث شده قائم(ع) ظهور نمی کند؟! آنرا از روی استهزاء می گویند و بزودی کیفر استهزاء خود را می بینند، چنانکه خداوند می فرماید: هنگامی که او بیاید عذاب از آنها برگردانیده نمی شود و آنچه را که مسخره می کردند به آنها فرود می آید.»
    1
    1)الزام الناصب ج2 ص344، تفسیر صافی ج2 ص433 و تفسیر برهان ج2 ص209


  • سید مهدی سید مهدی
  • سلام
    اجرکم عند الله
    پاسخ:
    علیکم السلام
    تشکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">