نضره الایّام

از حالا سرباز اماممان باشیم؛ بر چهرۀ دلربای مهدی صلوات

نضره الایّام

از حالا سرباز اماممان باشیم؛ بر چهرۀ دلربای مهدی صلوات

نضره الایّام

ان شاء الله بتوانیم از حالا سرباز اماممان باشیم. ما عاشقان یوسف فاطمة باید برای معشوق خود تلاش کنیم و زمینۀ ظهور ایشان را در زمان غیبت کبری فراهم کرده از شیعیان و شهدای در رکاب ایشان باشیم. هدف تارنمای نضره الایام نیز همین است.

هزینه کپی برداری: 3 صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج)

نضره الایام

  • ۰
  • ۰

« روایتی دربارۀ قائم منتظر »

« حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء »

شیخ صدوق (ره) در کتاب «کمال الدین» از ابن عبدوس، او از ابن قتیبه، او از حمدان بن سلیمان، او از صقر بن دلف روایت کرده، او گفته که: از امام محمد تقی (ع) شنیدم می گفت: که «امام بعد از من پسر من علی است. قول او قول من است و اطاعت او اطاعت من است، و امامت بعد از او در پسرش حسن است امر او امر پدرش است و قولش قول پدرش و اطاعتش اطاعت پدرش» بعد از آن ساکت شد.

گفتم یابن رسول الله! بعد از حسن امام کیست؟ آن حضرت گریه کرد گریۀ شدیدی و فرمود:«بعد از حسن پسرش قائم به حق است و منتظر.» عرض کردم: یابن رسول الله! چرا قائم می گویند؟ فرمود: «زیرا که بعد از موت ذکرش در میان خلق و بعد از ارتداد اکثر کسانی که قائل به امامت او بودند، بر می خیزد.» من عرض کردم که: منتظر به چه جهت می گویند؟ فرمود: «از این جهت می گویند که او را غیبت طولانی می شود، و مخلصین انتظار او را می کشند، و شکّاکین انکار می کنند، و منکرین استهزا می نمایند. کسانی که تعیین وقت خروج می کنند دروغ گویانند، استعجال کنندگان به خروج او هلاک می شوند، و آنان که در مقام تسلیمند نجات می یابند1

1) کتاب مهدی موعود، علامه محمد باقر مجلسی، ج1 ص61 ، و کتاب کمال الدین، شیخ صدوق(ره)، ج2 ، ص 378، ح 3 ما اخبر به الجواد (ع)

نظرات (۴)

سلام
عالی بود
پاسخ:
علیکم السلام
تشکر
  • سید مهدی رییس السادتی
  • سلام
    متشکرم از مطلب مفید و همچنین نشر سخنان اهل بیت
    پاسخ:
    علیکم السلام
    خواهش می کنم...
  • سرباز صفر
  • :)
    سلام دوست خوب من
    در بحث داغ سرباز صفر شرکت کنید
    مشکل حقوق های نجومی از کجاست؟ حقوق مدیران چقدر باید باشد؟ نظر شما چیست؟
    http://sarbaz0.blog.ir/post/1404
    http://sarbaz0.blog.ir
    منتظر حضور شما دوست عزیز هستیم
    :)
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
  • ....مسعود ....
  • ممنون
    پاسخ:
    تشکر از حضورتون بزرگوار

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">